fredag 18 februari 2011

Låtsaslärare.

För tillfället är jag låtsaslärare. Musiklärare om man ska vara korrekt. På låtsas. Det har fått mig att inse att jag aldrig ska bli lärare. Det kan vara givande ett tag, men det där med pedagogik har aldrig varit min starka sida. Nu när jag blivit låtsaslärare så har jag också flyttat hem. Mina saker är fortfarande i lägenheten långt borta, men jag är hemma. Det är inte heller så givande. Just nu, när jag har ofrivilligt lov utan lön, så är The OC det enda som förgyller mitt liv. Och det är sant. Jag har även kommit till insikt att Stockholm aldrig var min stad och att Uhamn knappast är det heller. Vissa hävdar att det är människorna som gör staden. Jag väljer att lämna det okommenterat. På mitt jobb, där jag är låtsaslärare, kallar de mig Lena Nilsson Junior. Det väljer jag också att lämna okommenterat. Har alltid drömt att ha min moder som kollega. Nåväl, låtsaslärare är ett jobb och jag gillar att försöka trycka vett i små barn. Med eller utan pedagogik.

Man kan inget annat än älska hormonfyllda tonåringar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar