lördag 2 april 2011

Oftast så känner jag mig äldre än vad jag är. Har alltid gjort. Som om jag fattat hur allting funkar. Hur människor funkar långt innan resten av min omgivning. Ibland händer det att jag vill känna mig yngre än vad jag är. Som om livet skulle bli enklare då. Men när jag tänker efter vet jag att det inte är så. Tror inte jag har haft så stor ångest i mitt liv som när jag var liten. Då man inte fattade hur allting funkade. Fast man ville fatta. Hur människor funkar. Men p.g.a. sin ålder var det ingen som ville berätta. Just nu är det som om jag vill vara mycket äldre än vad jag är. Närmare pensionen än studenten. För jag knyter mig mer an till tantgrejer än till tonårsgrejer. Som att jag inte dricker. Som att jag älskar att vara själv. Som att jag nästan köpte en gammal fin våg från 50talet idag.

Men just ikväll är jag bara 19 år. 19 år och helt jävla ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar