fredag 16 juli 2010

Till dig.

Tack för alla samtal, alla otroliga dialoger och funderingar på hur saker egentligen var. Tack för att du försökte få mig att tänka positivt, försökte få mig att må bra. Tack för att du sa fina saker till mig och att du vågade säga "Jag älskar dig". Tack för att du släppte in mig och vågade visa vem du var. Tack för att du sa sanningen, även fast den var hård. Tack för att du förändrades och blev konstig. Tack för alla gräl vi har haft tillsammans. Tack för stunden då vi tittade på stjärnorna. Tack för att du gjorde mig så ledsen så många gånger och att du sedan ångrade hur du var. Tack för att du var rädd för oss. Tack för att jag fyllde en halv bok om dig. Tack för att du är den bästa vän jag har haft. Tack för att du är den värsta vän jag har haft. Tack för att du var en idiot. Tack för att du vågade berätta. Tack för alla sms. Tack för alla försök till att krama mig. Tack för att du ville bli bättre. Tack för allt du var och inte var. Tack för att du fick mig att leva.

Det här är sista gången jag skriver om dig, ok?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar